Hodován Milán már a forgatáson elkezdte az alkotófolyamatot, hogy
megmutassa, amit a kamera nem lát. Később Дevával együtt hozták létre a
Rácz Frigyes rendezte Love, Cherish, Obey zenei világának vokális magját
egészen a suttogástól az énekig.
Éteri női hangok, vonós textúrák és perkusszív hangszerek tolmácsolják a főszereplő belső
világát, amely olykor egy szempillantás alatt fordul át a finom, érzéki hangzásvilágból sötét,
torz hangulatba. Az album jól illeszkedik a film érzelmi és narratív ívéhez, ami egy toxikus
kapcsolat periódusaiban barangol hol a boldog visszaemlékezés, hol a magány, hol pedig a
fájdalmas vadság bugyraiban. A feleség keresi esküvőjük óta elvadult férjét, de vajon haza
tudja vinni? Vajon újra megtalálják a közös hangot, menthető még a házasságuk?
Az alkotócsapat együttműködése harmonikus és kreatív folyamat volt, így az új ötletekkel
való kísérletezés eredményeképp egy főként akusztikus elemekre épülő drámai
feszültségkeltő album született minimális elektronikával.
A Love, Cherish, Obey, magyar-amerikai koprodukciós kisjátékfilm március 30-án debütált a
XII. Friss Hús Filmfesztiválon a Puskin Moziban. A film zenei világa egy természetközeli
világba vezet és kísér egy allegorikus házasságtörténetbe.
Hodován Milán emellett swapID-hoz készített alkotásával a legjobb eredeti filmzene díjat
nyerte a lisszaboni Filmapalooza fesztiválon, május 22-én a szcéna nemzetközi résztvevői
előtt mutatkozott meg a 77. Cannes-i Filmfesztiválon. A swapID-t, a Beyond Borders holland-magyar koprodukciós stábja keltette életre mindössze 48 óra alatt 2 országban egyszerre forgatva. Szatmári Andie és Gido Krom egy testcserélő applikáció disztópikus történetét vitték filmvászonra, morális kérdésekkel és a modern technológia etikai aspektusaival fűszerezve. A tudat marad, a test változik. Ezzel veti fel a kérdéseket a rendezőpáros, hogy meddig tart a tudat, milyen hatással van a környezetére, vagy hogy számít-e, hogy milyen testben van.
forrás: Turjányi Lilla