Ugrás a fő tartalomra

A kebabzabáló török fiúval és a szociálisan frusztrált gólya agóniájával jelentkezik a DOMINGO bandája

A DOMINGO zenekar első megjelenése egy véres gyerekdal groteszk átirata. A srácok játszottak már a Fishing on Orfűn, Kolorádón és Művészetek Völgyén, felléptek a Csaknekedkislány és az Esti Kornél előtt, de a dalaikat eddig csak élőben lehetett meghallgatni. Június 1-jén viszont publikálták első szerzeményüket, amelyhez egy grandiózus klipet is forgattak - ami egyben a zenekar énekes-dalszerzőjének első rendezése is. A tagok közös baráti társaságokban és zenei formációkban fordultak meg Szegeden, így már évekkel a zenekar alapítása előtt ismerték egymást. Első koncertjüket a megalakulásuk után szűk egy évvel, 2022. novemberében adták az A38 hajón a Hangfoglaló Program szakmai zsűrije előtt, ami után a zenekart 2023-ban a 20 legígéretesebb feltörekvő produkció közé választották.

Az utóbbi másfél évben debütáló koncepciólemezükön dolgoztak. Munkájukat az NKA Hangfoglaló Programján keresztül megismert Lázár Domokos (Esti Kornél, Lázár Tesók) segítette mentorként, a lemezfelvétel a 30Y pécsi ZAJZAJZAJ Stúdiójában zajlott Egyedi Péter (Óriás, Mmamt) producerálásával. Feszes groove-ok, húzós gitár szólamok és karakteres fúvós betétek adják a zenekar arcélvonalát. Leginkább a magyar alternatív gondolatiság dominál, de surf rock és jazz elemeket is fel lehet fedezni.

A Gilice nem rendelkezik klasszikus refrénnel, ennek szerepét hangszeres közjátékok veszik át. A szöveg profán hangnemben mesél a gyerekek nyers egymáshoz viszonyulásáról és a begyűrűző gyűlöletről. Az ív drámai, de megoldás helyett egy nyitott kérdéssel zárul. “Nálunk a szövegek szervezik a dalok szerkezetét, ezért könnyen előfordulnak unortodox megoldások. Igyekszünk minden dalba úgy beleállni, hogy ha van egy erős állítás, egy történet vagy egy érzés, akkor azt zeneileg is a lehető legautentikusabban meséljük el” - mondta el Hajdu Botond, a zenekar énekese.

A klip koncepcióját még 2022-ben az open MOME music video 1.0 kurzusán kezdte el fejleszteni Botond. A kivitelezés oroszlánrészét Illés Dávid (trombita) vezényelte le. A klip megvalósulását tekintve elévülhetetlen érdemei vannak a szolnoki Szigligeti Színház igazgatójának és dolgozóinak, akik példátlan nyitottsággal fordultak a zenekar felé, és adtak helyet a projektnek intézményükben. “Boti már a koncepcióval és az animatik megrajzolásával is elég sokat bíbelődött, de út közben kiderült, hogy ennél klipnél kifejezetten a gyártási oldalon vannak a legnagyobb kihívások. Rengeteget dolgoztunk azon, hogy a lehető legmagasabb minőségben tudjuk kivitelezni az alap elképzelést és közben ne lépjük túl az elég szűkös költségkeretünket.” - árulta el Dávid.

A díszlet látványtervét Botond rajzolta meg, a műszaki terveket Dávid készítette el, az elemek legyártásában pedig Hajdu Balázs segített nekik. A klip nyelvezete erősen stilizált és többször előfordulnak gesztus szerű megoldások, akárcsak egy színházi előadás keretein belül. A szuggesztív képi világ Tóth Fabó operatőri munkáját dicséri. “Elég hálás vagyok Fabónak, hogy minden tapasztalatlanságom ellenére már a projekt legelején elvállalta a klipet. Miközben vágtam az anyagot felváltva lepődtem meg, hogy milyen erős képeket vettünk fel, és hogy milyen instrukciókkal lehettek volna még ütősebbek egyes jelenetek, de azt hiszem összességében jó munkát végeztünk, és így első neki futásra elég jól elmeséltük ezt a kedves kis történetet.” - zárta végül Botond.