Ugrás a fő tartalomra

Turkálós kabát ihlette Szlimmy, Buzás Bence, Caanis és Hundred Sins új dalát

Mit csinálsz, ha vissza akarsz váltani egy kabátot a turkálóban, de nem engedik? Szlimmy ezt úgy oldotta meg, hogy Buzás Bencével, Caanis-szal és Hundred Sins-szel készített egy kollabot. A Kabát című dalnál kicsit mindenki kiléphetett a komfortzónájából témájában és zeneiségében, ezért is hívhatjuk ezt egy igazán egyedi, elektronikus számnak. Emellett az ehhez tartozó klipnél se az átlagosban gondolkodtak a fiúk.
Az újhullámos, kreatív rappersrác, Szlimmy ezúttal nem a sci-fi világából merített, ugyanis egy zenei esemény teljesen keresztülhúzta a számításait, amiről saját maga mesélt személyesen: „A „Kabát” című dal egy régebbi darab, a 2022-es Colorblind alkotótáborban született meg. Azt a feladatot kapták a csapatok, hogy egymásnak kell megmondani, milyen témában írjon az adott gárda. Én a Buzás Bence, Caanis, Hundred Sins trióval kerültem össze. Mi nagyon jófejek akartunk lenni, és valami olyasmit adtunk a másik csapatnak, hogy “szerelmi csalódás” vagy hasonló bonyolult téma. Viszont mikor mi megkaptuk a kis cetlinket, a következő állt rajta: “Vissza akarsz váltani egy kabátot a turkálóban, de nem engedik”. Eleinte kicsit meglepett, mert ilyenre aztán nem számítottunk, de amint elkezdtük megírni a szöveget rájöttünk, hogy igazából tök izgi, hogy nem egy klisés valamiről kell beszélnünk. Hundred Boti elképesztő mit rakott szerintem, nekem az egyik kedvenc alapom tőle, így a srácokkal viszonylag könnyedén rámentünk az alkotói folyamatokra.”

A Grosskidz trap kollektívából is ismerős Szlimmy-nek Hundred Sins-zel és Caanis-szel is van közös múltja: a Keddi Est (ft. Hundred Sins) és a Kristály (ft. Caanis, Loki) ugyanis mind mérföldköveknek számítanak az alkotó eddigi megjelenései között. Az pedig csak hab a tortán, hogy egy új, izgalmas együttműködő is becsekkolt Buzás Bence személyében.

A Kabát merít a késő 80-as és a 90-es évek világának elektropopjából, illetve az ehhez született, a fekete humorral roppant kreatív módon bánó klip is a korszak vizuális megoldásait hasznosította:
„Gulyás Botondék egy elképesztő szuper koncepciót találtak ki a kabát témában maradva: van egy elátkozott kabátunk, ami miután megtalálja új gazdáját, balszerencsét hoz rá. Lényegében ezt követi végig a klip, ahogy egymás után megkaparintjuk az amúgy elég fless kabátot, és mindenki a maga módján pórul jár. Hadd emeljem ki külön Olivér (Caanis) kitartását, mivel az egyik jelenetnél egy jó másfél-két órát kellett egyhelyben feküdnie egy faasztalon, miközben vérrel és pezsgővel fröcskölték, gyümölccsel díszítették, és hasonló finomságokat műveltek vele. Egy gép vagy Oli! (és még a tested is kiváló!)” – árulta el Szlimmy.


forrás: Fehér Emma
fotó: NP.RDC