Virágkorát éli a fúziós folk muzsika, ebbe a trendbe illik Nagy Ildikó, avagy Tamburilda
jelensége is, persze némi csavarral. A Palya Bea, Magashegyi Underground és Szabó
Balázs zenéjén felnőtt lány különleges, tamburára épülő dalai ugyanis eltérnek a
megszokott kombinációtól: ő a hagyományok helyett három kedvenc stílusát, az altert, a
rapet és a népzenét vegyíti.
„Az egész ötlet onnan ered, hogy 2017-ben egy nyári táborban a véletlen úgy hozta, hogy
megismerhettem egy különleges népi hangszert, a tamburát, majd az egyik
konzervatóriumban kérvényeztem, hogy indítsanak el egy ilyen szakot. Indítottak is, de a
covid-időszak kicsit átírta a terveimet. Így vitt az élet az autentikus népzene helyett inkább a
dalszerzés felé, ragaszkodva persze a népi gyökerekhez. Mindig is nagyon szerettem kilógni a
sorból, ezért döntöttem az alternatív irány mellett. Az i-re a pontot végül az tette fel, amikor
pár éve rájöttem, hogy a dalötleteim többsége szövegileg elég szókimondó ahhoz, hogy akár
rapben is kifejezhessem magamat. Azt mondják amúgy, csendes lánynak látszom, de a rap
kihozza belőlem az állatot..” – mesél a művészetéről a felvidéki lány, akinek legújabb
szerzeménye éppen december 13-ára, vagyis Luca napra érkezett, természetesen
boszorkányos témában. Ez is mutatja, hogy Tamburilda dalainak témái épp annyira
izgalmasan sokszínűek, mint a zenei világa: meseszerű népi hagyományok mellett magáról az
életről és a halálról is szólnak, egykeségről, kiközösítésről, és természetesen szenvedélyről.
Ildikó állandó segítője a világzene egyik nemzetközileg elismert alakja, Barvich Iván, aki
különböző népek hangszereivel pörgeti fel az amúgy sem unalmas trackeket. A produceri
munkát pedig az az Edvárd Máté végzi, aki egyre ismertebb a hazai könnyűzenei létben,
hiszen dolgozott többek között Király Lindával, Desh-el, és Essemm-el is.
forrás: Kurcz Orsi