Ugrás a fő tartalomra

DALRÓL-DALRA: Első nagylemezét kommentálja végig a Breakpoint

Tavaly augusztusban mutattam be nektek a Czeglédi Gergő (szólógitár), Szabó Bence (ritmusgitár), Balog Máté (basszusgitár), Varga Márk (dob), Stier Olivér, Balogh Flóra (ének) alkotta Breakpoint formációt, amikor is kijöttek első szerzeményükkel. A modern metal, metalcore csapat idén augusztusban adta ki legújabb klipjét. A Bloody Blonde Curl előfutára volt a most megjelenő első albumuknak, ami a Dreambreaker címet kapta és immáron minden digitális zenei platformon elérhető. Ebben a pillanatban pedig érkezik a Dalról-Dalra sorozatunk legújabb felvonása, amikor az album főhősei kommentálják végig a korong minden szerzeményét.

1. Live in Light
Gergő: "A dal az egyik legelső, amit megírtuk, abból az időszakból származik, amikor még csak hárman voltunk a bandában. Akkor még ugyan nem célzottan, de végülis tökéletes koncertnyitó számot írtunk belőle. Szerintünk grandiózus."
Flóra: "A szöveg a zenei alap dallamosságára született, pozitív hangvételű dal, az élet nehézségeiből való kitekintésről szól, illetve, hogy mennyivel könnyebb átvészelni ezeket valakivel, egy társsal. A lírai én a segítője után kiáltva elhatározza, hogy elege volt a hidegből, a sötétségből és optimistábban, a fényben fogja élni életét, ehhez segítséget és támogatást kérve."

2. Breakpoint
Gergő: "Az alapötlet akkor született, amikor otthon, demózgatás közben megkérdeztem magamtól: 'mi lenne, ha írnék egy nagyon technikás riffet'. Meg is született a téma, ami a maga gyors, punkos ritmusával szerintem felettébb fülbemászó, mégha valóban ez a legnehezebb dalunk is gitározás szempontjából. A még csak riff-verze-refrén hármasból álló demót levittem próbára, ahol közösen összeraktuk az egész dalt. Az énekelhető dallam minden koncerten nagyon jó alkalom egy kis közönség énekeltetésre."
Olivér: "A cím nem véletlen, ugyanis ez a nóta a zenekarról szól, arról, hogy a banda számunkra olyan, mint egy család. Arról is szó van benne, hogy metál zenekarként milyen elutasító és megbélyegző megjegyzéseket kapunk, de ez csak olaj a tűzre a lelkesedésünk tekintetében."    

3. Perfectly Imperfect
Gergő: "Az „old-school”-os main riff ötletét Bence mutatta próbán, nagyon jól sikerült beépíteni a dalba. A verzék és a refrén is ennek a riffnek a variációi. Igényelt még egy kis mozgalmasságot a  szám, ezért került bele egy diszkó beütésű refrén is, illetve a breakdownban is megmarad ez a pattogósság."
Olivér: "Maga a track az olyan emberekről szól, akik a valóságban szöges ellentétei a magukról alkotott, - természetesen indokolatlanul pozitív-,  képüknek. Öntelt, értéktelen emberekről, akik a társaságuk gyenge láncszemei, és akik mellől az idő múlásával mindenki elpártol."

4. Further From The Shore
Gergő:
"Még a „szobajammelések” idején Bence hozta a tiszta témát, ami a mai forma, a végeredmény elején hallható. Miközben mutatta, poénból belejátszottam a húzós, tompított riffet, ami többszöri meghallgatás után a 'Jézusom, ez nagyon állat'-szerű reakciót váltotta ki belőlünk. Ezután igyekeztünk minél érdekesebbre és élvezetesebbre megírni a számot, került is bele a diszkó-dobtól kezdve, a hangnemváltáson át a jó öreg "blegh"-ig minden." 
Olivér: "Elég összetett a szöveg jelentéstartalma, szól a fiatalkori útkeresésről, bizonytalanságról és a megfelelési kényszerről is, és hangulatát tekintve a felgyülemlett harag jelenik meg benne az előbbi okokból kifolyólag."

5. Ballada of Pain
Gergő:
"Az elejétől kezdve akartunk egy populárisabb, balladisztikusabb hangvételű nótát. Emlékszem, a dal első demóját hangrögzítővel vettem fel - egy telefonnal az egyik gitárt, majd ezt a felvételt visszajátszva, egy másik telefonnal a másik gitárt (éppen nem voltam más eszköz közelében és hát megjött az ihlet). A következő próbánkon, már rendes felvételek után, megmutattam az első verziót a srácoknak, Flóra pedig írt rá egy ütős szöveget."  
Flóra: "A Live in Light-tal párhuzamba hozható, szomorú hangvételű szám. Míg az előbbi dalban megjelenik a bajban segítő személy, a Ballad of Pain a magány szorongató fájdalmát írja le. A zenei alapot rengeteget hallgattam újra és újra, sokat foglalkoztam vele, hogy a tökéletes szöveg megszülethessen hozzá." 

6. True Colors  
Gergő:
 "Bence és Máté jammelgetés után írták meg a bevezető részét, ami az albumon, a Bloody Blonde Curl után már a második basszusszólót tartalmazza. Ennél a dalnál is igyekeztünk valami mást csinálni, ezért van például a refrénben csak scream, és ezért evez a bridge már-már Architects-es vizekre, valamint ezért került a gitárszóló a szerzemény legvégére. Egyébként ez a szám a legmélyebb az albumról, illetve hozzátenném, hogy a dalban eredetileg "kemény refrén" néven futott a ma már legsúlyosabbnak mondható témánk."
Olivér: "Tartalmilag egy emberi kapcsolat megszakadásáról szól, amikor még frissek a sérelmek és úgy érezzük, hogy mindenről a másik fél tehet. A feldolgozás indulatos és hárító stádiumáról szól."

7. Bloody Blonde Curl 
Gergő:
 "A dal instrumentálja hálószobai demóként született meg körülbelül 3 évvel ezelőtt. Akkortájt kezdtem elmélyedni a klasszikus metalcore világában, az olyan bandák hatására írtam a dalt, mint a Killswitch Engage vagy a Motionless in White. A zenekar megalakulása után megmutattam a demót a srácoknak, Flóráék írtak rá egy szöveget, és azóta is ebben a formában játsszuk minden koncerten. Ennek a szerzeménynek a történetéhez hozzátartozik, hogy az instrumentális verzióját a 2021-es Gitármánia táborban is előadtuk Mátéval."
Olivér: "Gyakorlatilag a True Colors második része, ezért is került a lemezen a True Colours után elhelyezésre. Itt már egy érettebb felfogás jelenik meg a történtekkel szemben, észrevesszük a saját hibáinkat, a sértő szavainkat inkább visszavonnánk és megértjük, hogy valójában mi és miért történt."  

8. Volition 
Gergő: "Egyáltalán nem terveztünk bele éneket, csak screamet, az arányokon ez hallatszódik is, de a refrén végül egészen meghozta a Breakpoint ízt. A témák kitalálásakor nálam a Wage War, illetve a Bleed From Within legújabb lemeze ment folyamatosan, szerintem meg is érződik a hatásuk. Közös demózgatás, és az elborultabbnál elborultabb dalok hallgatása közbeni 'ilyen kell bele' felkiáltások után pedig végleges lett a Volition."   
Olivér: "Az instrumentális része egy elég agresszív darab, és ehhez hasonlóan maga a mondanivaló is. Arról a felfogásról szól, hogy ha nem alkotunk maradandót nem is élünk igazán. Meg kell találni a saját utunkat és végigszenvedni azt, át kell nyomni rajtuk az akaratunkat, ezzel tulajdonképpen le is írtam a refrén szövegét. Helyet kap benne a harag is azokkal az emberekkel szemben, akik feltétlenül bele akarnak szólni az általunk hozott döntésekbe, a hozzájuk szóló szövegrész néhol elég vulgáris, de úgy gondolom a kontextus miatt így hiteles. A dal egyszóval a céltudatosságról szól." 

9. Eternal Hope 
Gergő: "Mondhatni a legprogresszívebb nóta a lemezről, ami valószínűleg annak az eredménye, hogy az egyetlen dal, amit teljes egészében próbán raktunk össze. Az main riffet egy évvel ezelőtt találhattam ki, ezt mutattam meg a srácoknak. Ezután közös jammelgetésekből jöttek a témák, Fater (Márk) pedig írt is egy elég trükkös breakdown-ritmikát. Olyan dolgok kerültek az instrumentálba, amik őszintén egyedül, a szokványos dalírási stratégiám közben nem biztos, hogy eszembe jutnának."  
Olivér: "A szövege a remény fontosságáról szól, és hogy milyen szerepet tölt be az ember életében. Nevezetesen, hogy remény és kilátások nélkül nem lehet élni, elveszik az ember összes motivációja."   

10. Mind-Chains (feat. Marcell) 
Gergő: "Azóta játszottunk a közös dal gondolatával, amióta először meghallottuk Marcit énekelni. Mielőtt nekiláttam a szám megírásához, sokat hallgattam Marci popposabb dalait, illetve ő is mutatott nekem egyet a régebbi metálos korszakából való kiadatlan számai közül. Ezek alapján született meg a szerzemény elején hallható tiszta téma, verze. A dal többi részét a main riff variációi adják. A Marcival való közös munka úgy látszik, ilyen téren is gyümölcsöző, nekem személy szerint az egyik kedvenc dalom az anyagról. Másrészt pedig el kell mondjam, hogy Marci iszonyat jól screamel."
Olivér: "A stressz bénító erejéről szól, legyen ez jövőben esedékes események vagy múltbeli hibáinkon való rágódás miatti szorongás. Ugyanakkor benne van az a reménysugár, hogy egyszer ennek vége lesz, csak harcolni kell ellene."  

11. Dreambreaker 
Gergő:
 "Ez a dal sok mindenben az első számunkra. Az első megírt Breakpoint dal. Az első nóta, aminek az alapja még hármasban, Mátéval és Bencével a közös próbák után született, majd formálódott teljessé. Az első, amire Flóra és Olivér szöveget írtak. Az utolsó dal a setlisten, az utolsó dal az albumon. Így teljes a kör."   
Olivér: "Ez az első dalszövegünk a zenekarban. Az álomvilágról és az abban való létezésről írtunk. Hogy mennyire jóleső érzés elmélyülni benne, és benne ragadni kicsit. Elmenekülni a mindennapok elől. Ugyanakkor arról is szól, hogy milyen veszélyes lehet ez, mert a realitás érzékünk, és ezzel a valós életünk rovására mehet a túlzott álomvilágban ragadás."