Ugrás a fő tartalomra

Itt a klip - ivan4sure: Cider

Prokopp Attila, az ivan4sure zenei projekt mögött álló talányos figura egy húszas évei elején járó fiatal mérhetetlen szabadságvággyal, daccal, komplex világképpel és sziporkázó alkotásvággyal. Zenei orientációja már gyerekkorában jelen volt: már egészen fiatalon állandó szereplője lett a tehetségkutatóknak, első type beat-jét 13 évesen írta angolul, jelenleg magánének tagozaton tanul, jövő ősszel pedig az Egyesült Királyságot veszi célba, ahol ifjú zenei producerként kezdi meg tanulmányait. Első dala, a when i take a bath 2019. augusztusában látott napvilágot, amely a megjelenés napján az iTunes magyar toplistájának 19. helyén landolt. Azóta három dallal is megörvendeztette Instagram-bázisán összetoborozott közönségét; legutóbbi, Cider című dala a hamarosan megjelenő első EP-jének beharangozója, amely jövő márciusban startol az itthon még korai korszakát élő bedroom pop/indie pop szcéna vágányairól.

„A dal a karantén után íródott, júniusban fogtunk hozzá hosszas előkészítés után. Nagyon furcsa érzés volt újra emberek között lenni, úgy éreztem, mintha mindenki engem figyelt volna, pedig nem. Ekkor alakult ki bennem egyfajta „szociális szorongás”; teljesen elhanyagoltam magam, nem mertem utcára lépni egyáltalán. Erről szól a dal, hogy az ember mennyire háttérbe tudja magát helyezni az életében és mennyire hanyag tud lenni önmagával, a környezetével. A Cider cím a „my cider’s getting fizzy i should drink it but im busy of doing nothing” sorból jön, amiben arról énekelek, hogy az asztalomon lévő cider már erjedésnek indult, de a levertség és a semmittevés túlságosan lefoglal ahhoz, hogy megigyam. Igazából ez a részlet adja az egész dal alapját.”

A hozzá megálmodott montázsszerű videoklipet a szintén húszas évei elején járó tehetség, Mészáros Áron forgatta, vágta és rendezte. „Nagyon kreatív, profi embernek érzem őt a fiatalkora ellenére is. Ő megérti a generációm mondanivalóját és azt, amit átadnék másoknak. Úgy éreztem, érdekes téma lehet, ha azt veszem alapul, hogy milyen érzés Gen Z-ként felnőni Magyarországon, azon belül is Budapesten. Szóval röviden: a montázs videó arra épül fel, hogy milyen Pesten felnőni. És persze leköveti magát a dalt is.”


Forrás: Sándor Ferencz