Ahogy a városra rátelepszik az ősz aranyló fénye és a hűvös esték hangulata, a Vígszínház is kinyitja kapuit a nézők előtt. Október 22-én, szerdán 10 órától indul a jegyértékesítés az év utolsó hónapjának előadásaira - és ahogy azt már megszokhattuk, a legjobb helyekért bizony-bizony érdemes időben lépni!
Új színpadi változattal érkezik a Vígszínházba a Büszkeség és balítélet

Több mint 200 éve jelent meg Jane Austen kultuszregénye, a ma is aktuális problémákat és kérdéseket boncolgató Büszkeség és balítélet. A magyarul csupán 1958-ban kiadott történet középpontjában Elizabeth Bennet és Mr. Darcy találkozása áll: a nőnek a saját előítéleteivel, míg a férfinak a büszkeségével kell megküzdenie, hogy végre egymásra találjanak.
A darabot március 8-án, szombaton Valló Péter rendezésében, Waskovics Andrea, Wunderlich József, Varga-Járó Sára, Medveczky Balázs, Hegyi Barbara, Lukács Sándor, Virágh Panna, Ertl Zsombor, László Rebeka, Halász Judit, Szász Júlia, Szilágyi Csenge, Gyöngyösi Zoltán, Balázsovits Edit, Karácsonyi Zoltán, Bölkény Balázs, Janó-Szegi Eszter és Magyar Jázmin Őzike szereplésével mutatják be a Vígszínházban. Az előadás Bodor Johanna koreográfiájával, élő zenei kísérettel látható a színházban.
"A Vígszínház történetének fontos mérföldkövei a látványos, sokszereplős, kosztümös történeti darabok. Kálmán Eszter díszlet- és jelmeztervezővel olyan esztétikát próbáltunk megteremteni, melyben megmarad az érzülete a korabeli Angliának, ám a stilizációk, a színválasztások mégis maivá teszik. Emellett egy valamelyest korszerűsített szövegre kell számítani: kevésbé epikus nyelvre, a megszokottól eltérő iróniával. Austen ugyanis egy kifejezetten ironikus és önironikus szerző, és ezt minden eszközzel megpróbáltuk visszaadni Kovács Krisztina dramaturggal, akivel közösen készítettük az adaptációt. Mindehhez Mester Dávid olyan zenei világot alkotott, amely felidézi a kort, közben megteremti azt az érzületet is, hogy itt vagyunk a jelenben." - árulta el Valló Péter.
"Imádom ezt a díszletet. Csodálatos világot álmodott színpadra Kálmán Eszter, még így is imádom, hogy néha botladozunk benne a szintkülönbségek és a meglepő formák miatt. De talán Darcy is ilyen botladozó, érzékeny ember, aki ugyan nagyon erős és határozott értékrendet kapott édesapjától, akit korán elveszített, mégis ki van szolgáltatva az érzékenységének és a büszkeségének. És persze az előítéleteinek, amelyeket nagyon lassan, mély belső vívódások útján tud csak levetkőzni. A történet végére egy egészen más Darcy-t látunk. Mintha a lelke kiszabadulna az előítéletek börtönéből, és hirtelen szárnyra kapna…" - tette hozzá a Mr. Darcy-t alakító Wunderlich József.
"Elizabeth önérzetes, szabad, az érzései irányítják, nem akar hinni a társadalmi konvenciókban, a maga módján lázad ellenük, viszont ő is vágyik a szerelemre. De nem akar csak azért valakivel együtt lenni, hogy a normáknak megfeleljen. Amikor találkozik ezzel az erős érzéssel, nem ismeri fel. A Darcy-val való találkozása ráébreszti őt a saját korlátaira is. Azt hisszük magunkról, hogy tévedhetetlenek vagyunk, de tévedünk. Nagy erő kell hozzá, hogy beismerjük ezt saját magunknak." - nyilatkozta az Elizabeth Bennet szerepében bizonyító Waskovics Andrea.
szerkesztette: Hatos Niki
forrás: Magócsi Anikó
Idén Magyarország állt a dél-koreai Jarasum Jazz Fesztivál fókuszában, amely Ázsia egyik legfontosabb és legnagyobb múltú jazzeseménye. A háromnapos rendezvényt a Dresch Quartet koncertje nyitotta meg a nagyszínpadon, méltó kezdést adva a fesztiválnak, amely évente több mint hetvenezer látogatót vonz a festői Jarasum-szigetre, Gapyeong városába.
Ha van valaki, aki sosem alkuszik meg, ha zenéről van szó, az Solére. Az énekesnő legújabb nagylemezével, a III-mal ismét bebizonyította, hogy az őszinteség és az önreflexió lehet a legnagyobb kreatív erő. A frissen megjelent album egyszerre szól gyászról, feldolgozásról, újrakezdésről, arról, hogyan lehet a sebezhetőségből erőt kovácsolni.