Meg nem történt emlékek nosztalgiája aZorka újdonsága

2025.06.21

Az elmúlt év magasságait és mélységeit foglalja össze Lackfi Dorottya, avagy aZorka Ébredés című száma. A szerzeményt egy katartikus, Dunakanyarban eltöltött nap ihlette, amely segített az előadónak abban, hogy újra kapcsolódhasson a természethez, saját magához. A dal producere a Hangadó programban részt vevő Nyitrai Péter, azaz NYPE volt, és az aZorka állandó zenészei, Perger Péter és Berek Dániel mellett a Fiúk zenekarból ismert Kasó Máté is részt vett az elkészítési folyamatban. A videót Szombathy András kreálta.

"Sűrű időszak volt: értek kudarcok is az album kiadása után, aminek következtében repültem mélyeket tavaly óta. Voltak olyan elképzeléseim, amelyeket végül nem tudtam megvalósítani, és meg kellett tanulnom elengedni azokat. De úgy alakult, hogy megtaláltam önmagamat az elengedés közben, és sikerült megélnem egy újfajta békét" - mesélte aZorka.

"Meg nem történt emlékek nosztalgiájához kerestem képeket. Azt az érzéskupacot szerettem volna megjeleníteni, ami tavasz elején, nyárra várva megjelenik az emberben. Régi, általam átalakított objektívekkel is felszerelkezve, türelmesen kutattam Dorottyával ezek után a képek után" - tette hozzá Szombathy András.

"Azért is kerestem meg Andrást újra, mert rájöttem, hogy a hagyományos videoklipek helyett szívesebben dolgoznék együtt vele úgy, hogy az ő művészi meglátása legyen a középpontban. Nagyon izgalmasnak találom azt a folyamatot, amikor kétféle művészeti ág találkozik: korábban volt már élő vetítés a koncerten analóg technikákkal, illetve a grafikusokkal is mindig ilyen módon kooperáltam" - zárta aZorka.

szerkesztette: Hatos Niki
forrás: Bicsérdi-Fülöp Eszter

Öt nagyobb helyszínének teljes felhozatalával rukkolt elő a Coca-Cola SZIN. A szegedi nyárzáró fesztiválon a nemzetközi sor - Lost Frequencies, Becky Hill, Meduza, Sam Feldt, Carpetman és Alan Walker - mellé még megérkezett az olasz csizma sarkában született, klasszikusan képzett zenész, zeneszerző és multiinstrumentalista DJ producer, Giorgia...

A Loupe évadzáróján kiderült, hogy a társulás 50 helyszínen tartott előadást, eladott 71263 jegyet, ugyanakkor a közösségi médiás jelenlétük is kiemelkedő lett, Facebook-oldaluk követőinek száma nyolcszorosára, Instagram-követőik száma tízszeresére nőtt, míg TikTok-csatornájuk a legnézettebb magyar színházi platformmá vált.