Naomi Jon színes, provokatív és energikus pop-univerzuma élőben is megérkezik Budapestre. Az énekesnő április 9-én az Akvárium Klubban mutatja be friss, Strawberry című lemezét. A turné ígérete szerint ez nem egyszerű koncert lesz, hanem egy vizuálisan és zeneileg is felspannolt élmény, ahol az új dalok - ASM R, Hello Kitty, Paragon - kapják a...
Kodály újratöltve. Inspiráló energiák fűszerezik a Kodály Spicy Jazz harmadik lemezét

Van valami egészen felszabadító élmény abban, amikor instrumentális zenét hallgatok. Hiába nincsenek szavak, minden érthető. A hangszerek mesélnek, a figyelmünk nem kapaszkodik bele a szövegbe, ezáltal szabadabban sodródhat. A Kodály Spicy Jazz harmadik albuma, a Restar pontosan ezt az élményt adja - magas színvonalon, profin, inspiráló energiákkal.
Bár kívülről nem tűnik egyszerű vállalkozásnak, de a Kodály Spicy Jazz zenekar eddig sem ijedt meg attól, hogy a múlt és a jelen között egyensúlyozzon. A Restar kifejezetten magabiztos lépés ebben a térben. A kilenc tételes, nagyjából 38 percet felölelő album Kodály Zoltán legismertebb népdalkincseihez nyúl vissza, azon belül is a Háry János operavilágához. Ezt a világot ültetik át XXI. századi, könnyed, mégis rendkívül tudatos instrumentális jazzbe.
A produkció - Görögh Dani, Tempfli Erik, Gyöngyösi Gergő és Vendl Máté - anyagán végig úgy érezhetjük, mintha egy koncertet hallgatnánk. Az ütős, energikus nyitás után a ReStar fokozatosan lazul, lelassul. Teret enged a dallamoknak és az elmélyülésnek, miközben végig fenntartja a figyelmet. Ebben nagy szerepe van Subicz Gábor hangszerelésének és Vastag Gábor Vasti szakmai támogatásának is - a hangzás egységes, mégis izgalmas, minden pillanatában átgondolt.
A nyitó Bécsi harangjáték valóban belecsap a történet közepébe: monoton ismétlődésből építkező, fokozatosan elszabaduló darab, tökéletesen megágyaz az egész lemez ívének. Innen haladunk tovább a kissé morózusabb, mégis játékos Felszántom a császár udvarát felé, amely a lemez legrövidebb tétele ugyan, mégis egy feszes, tömör energiabomba.
Az Egy másik lovas katonának lassú, melankolikus újragondolása különösen szép pillanatokat okoz. Aki ismeri az első lemez latin vérmérsékletű verzióját, annak izgalmas élmény ez a finom, elszállós ellenpont. A Hej, két tyúkom tavalyi viszont mindenféle visszafogottságot nélkülöz - itt tényleg belecsap a lecsóba a zenekar. Dögös lüktetés, játékosság uralja a szerzeményt, amelynek hallgatása során igazán megéreztem azt, hogy a zenészek valóban élvezik azt, amit csinálnak.
Az Ó, mely sok hal… egy vérbeli funky-téma táncolható groove-okkal, míg a Sej, Nagyabonyban egy igazi megnyugvás. Egy olyan utazós, lebegős zene, ahol tényleg nincs más dolgunk, mint megpihenni, nagy levegőt venni.
A ritmikailag legizgalmasabb darabot talán a Tiszán innen, Dunán túl jelenti. A balkános lüktetéssel, az ütemváltásokkal valóban felrázhatja a hallgatót. A lemez végén megkapjuk Penultima canzone nótát, amely nemcsak hangulatában, hosszában is kiemelkedik, hiszen ez a leghosszabb tétel, intim, finom, szinte suttogó pontja az albumnak. A Hej, két tyúkom tavalyi DubMix zárótétel Ádám Peti közreműködésével egy olyan meglepetés, amelyre valóban nem számítottam. Napokra a fülemben maradt ez a húúúzás...
A Kodály Spicy Jazz zenészei valódi géniuszok. Mindannyian magabiztos hangszeres tudással, mégis játékos könnyedséggel nyúlnak a Kodály-hagyományokhoz. Görögh Dani nemcsak a zenekar motorja, hanem olyan kreatív iránytű is, aki képes összefogni a koncepciót és teret adni az egyéni ötleteknek. Tempfli Erik, Gyöngyösi Gergő és Vendl Máté érzékeny, egymásra figyelő játéka teszi maradandó élménnyé a lemezhallgatást. A szólók sosem öncélúak, a ritmika végig feszes, a dinamika pedig koncertélményt idéz. Hallatszik, hogy nemcsak technikailag erősek, hanem értik és érzik is egymást a srácok - ettől válik ez a produkció lélegzővé, szerethetővé.
Ez a lemez egyszerre szól finom romantikáról, dögös lüktetésről, inspiráló kreatív energiákról és arról a fajta szakmai profizmusról. A Kodály Spicy Jazz a ReStar esetében nem csupán tiszteleg Kodály munkássága előtt, hanem bebizonyítja azt is, mennyire jó, mennyire felszabadító és mennyire aktuális instrumentális zenét hallgatni. Szívet melengető, feltöltő élmény – nem csak ezekben a hideg napokban.
szerkesztette: Hatos Niki
Hónapok óta hallgatott Azahriah. Az előadó most exkluzív interjút adott a Fedél Nélkül legfrissebb számának, amelynek címlapján is ő szerepel. Az énekes őszintén beszél a hírnév mentális hatásairól, az alkotás belső motivációiról és arról, miért a kísérletezés szeretetének kell hajtania a zenét.
Négy év után visszatér Budapestre Eric Steckel, aki április 23-án az Analog Music Hall színpadán mutatja be vadonatúj Sandstorm című lemezét. A blues metal trió élőben hozza el az új dalok nyers erejét, feszes groove-jait és a Steckelre jellemző, elementáris gitárszólókat. A friss album turnéja garantáltan nagy hangerőt, szenvedélyt és...




