A budapesti elektronikus-pop duó, Nagy Krisztina és Makkay Dani 2024-ben indította projektjét, ahol a dallamos pop és az elektronikus zene egyedülálló keveréke találkozik kísérletező ritmusokkal és izgalmas hangzásokkal. Interjú a Hangfoglaló Program Induló előadói alprogram 11. egyik támogatott produkciójával, valamint mentorukkal, a csodás...
Jókedélyű társadalmi kritika a Pénzes Máté és a Zseb újdonsága

A Hová parkolt Kern András dalt az örömzenélés lelkülete fűszerezi, ami nem véletlen, hiszen egy próba során került rögzítésre. A számot live session videóval támasztotta meg a produkció (Heilig Tomi – bass, Kiss Péter – gitár, Nagy Barni – ének, Ferencz László – dob, Nagy Ágnes és Szabó Anna – vokál, Pénzes Máté - billentyűk).
"A dal egy régi felháborodásomból és egy nem oly régi értetlenkedésemből állt össze, legalábbis szövegileg. Létezett régen (remélem, ma már nem) az úgynevezett olvasói riporter fogalom, amikor pénzt fizettek, ha valaki ismert embereket kellemetlen szituációban tud lefotózni. Sosem értettem, hogy miért jó valakinek, ha a másiknak az kellemetlen...de tudom, hogy ilyen a világ" – mesél a dalszöveg inspirációjáról Máté. "A másik része pedig az elmúlt félév egyik napokig jelentősnek mondható híre volt: Hová parkolt Kern András? Nem hittem a szememnek, hogy ezt képes minden oldal fő helyen lehozni...igaz, örülnék, ha ennél nem történne nagyobb dolog a világban, de a "legszebb" az egészben, hogy az emberek képesek telefont ragadni és feljelenteni a másikat, csak mert ismert ember. Persze ettől még a tilosban parkolás az probléma természetesen, szerencsére vannak is, akik ezt ellenőrzik. Szóval olyan kívül-belül szürke emberekről szól a dal, akik csak a rosszindulatuk kifejezésével érzik magukat valakinek. Ehhez képest a dal maga egész vidámra sikerült."
"A felvételek a Pannónia Stúdióban készültek és innen is köszönet Mohai Gyurinak a sok segítségért. A videókat ismét Pénzes Bence készítette, neki nem tudok elég hálás lenni...A mix/master pedig most is a Jajj Stúdióban készült, Kovács Balázsnál, szalagról, teljes analóg világban."
"Mivel a zenei stílus, amit igyekszem képviselni a megírt dalokkal, az általam használt hangszerekkel, mind a 70-es évek analóg hangzását elevenítik meg, ezért nem csak a stúdióban szerettem volna analóg eszközökkel dolgozni, hanem szerettem volna, hogy a rólunk készült fotók is ilyenek legyenek, hiszen ezek nem csak passzolnak ehhez a világhoz, de ettől függetlenül is nagyon szeretem a hangulatukat. A sokak által a Brutalista című film fotósaként is ismert Szemerey Bence jött, és lőtt rólunk néhány fotót, amiket nagyon szeretek egytől egyig." - zárta végül.
szerkesztette: Hatos Niki
forrás: Horváth Luca
fotó: Szemerey Bence
Ma, a termésbetakarítás hagyományos ünnepén mutatkozik be a VAZUL, Köhler Bence (FROST) és Róm Gábriel (Palásti csata 1552, ex-REMORSE) közös projektje. A debütáló dal, A temetett utód a honfoglalás utáni korszak sötét, pogány világát idézi fel.
A Nibelung-lakópark a Vígszínházban
Szeptember 26-án különleges vendégjáték érkezik a Vígszínház színpadára: a székesfehérvári Vörösmarty Színház társulata hozza el Budapestre a Nibelung-lakópark című előadását, amelyet mindössze egyetlen alkalommal láthat a fővárosi közönség.