Ma fotós próbán jártam a Vígszínházban, ahol a hamarosan bemutatásra kerülő Ismeretlen táj című előadásba nyerhettem bepillantást. Már az első percekben érezhető volt, hogy egy különleges, mélyen rétegzett, érzelmileg alaposan befűtött produkció ez.
Egy érzelmi vihar kellős közepébe csöppentem a Vígszínházban

Ma fotós próbán jártam a Vígszínházban, ahol a hamarosan bemutatásra kerülő Ismeretlen táj című előadásba nyerhettem bepillantást. Már az első percekben érezhető volt, hogy egy különleges, mélyen rétegzett, érzelmileg alaposan befűtött produkció ez.
Első pillantásra, azonnal magával ragadott a csodás díszlet, amely egy hegyek között megbújó alpesi szálloda hangulatát idézi meg. A tér tele van fákkal, amelyek egyszerre teremtenek természetközeli intimitást és misztikus hangulatot, utóbbihoz sokat tesz hozzá a forgó színpad is. A 2 óra 30 perces darabbal valóban egy eldugott, fenyvesekkel ölelt világba csöppenhetünk - egy olyan helyre, ahol minden gesztusnak, minden rezdülésnek súlya van.
A színpadon mindenki zseniálisan játszik: az összes szereplő energikusan, pontos ritmusban és átélten formálja meg karakterét. A műben lenyűgözően összetett, titokzatos és mélyen emberi figurák jelennek meg. Az Ismeretlen táj kíméletlen pontossággal rajzol portrét egy olyan világról, amelyet a hatalomvágy és az emberi kapcsolatok birtoklása mozgat. Az éles, szellemes és kegyetlenül őszinte dialógusok könyörtelenül tárják fel az érzelmeiknek kiszolgáltatott emberek önámításait – hiszen végső soron mindenki az ismeretlent próbálja meghódítani, legyen az egy hegycsúcs vagy épp egy másik lélek mélysége. A darab megtekintése során olyan témákkal foglalkozhatunk többek között, mint a bűntudat hullámzása, a vágy, vagy éppen az önbecsapás. Ötvös András és Kovács Patrícia kettőse különösen erős jelenléttel bír, de ugyanígy magával ragadó Wunderlich József, Sághy Tamás, Hegyi Barbara, Steenhuis Raul, Orosz Ákos, Virágh Panna, Balázsovits Edit, Szász Júlia, Ertl Zsombor, Bölkény Balázs, Gyöngyösi Zoltán, László Rebeka, Laczkó Bálint és Rigó Mária játéka is.
A történetről:
Valló Péter rendezésében Schnitzler világa elevenedik meg: az alpesi szállodába érkező barátok, házaspárok, üzletfelek és művészek nem pihenni jönnek, hanem - akaratuk ellenére - egy érzelmi viharfészek kellős közepébe csöppennek. A levegő szinte tapinthatóan sűrű a szenvedélytől és a ki nem mondott feszültségektől: szerelem, harag, féltékenység, árulás és hűtlenség rétegei burkolják be a cselekményt.
Aki egy élő, vibráló energiákkal telített előadást keres, annak bátran ajánlom figyelmébe az Ismeretlen tájat, amely december 5-től látható a Vígszínházban.
"Az Ismeretlen táj igazi vígszínházi darab. Olyan, ami az elmúlt 130 évben meghatározta a színház karakterét. A színészekről szól. A felszínen szerelmi válságokat látunk, valójában azonban a polgári középosztály és a társadalom erkölcsi- és értékválságáról mesél. A középpontjában az az útkeresés áll, hogy miként lehet ezekből a válsághelyzetekből kilábalni. Az eredeti mű két helyen játszódik, mi az egészet áttettük egy Bécshez közeli alpesi szállodába, ahonnan egy kétnapos út indul a hegycsúcsra. A hegy folyamatos jelenléte ugyanis nagyon sokat hozzátesz az előadáshoz. Az emberi kitettség szimbóluma. Megmutatja, hogy az ember milyen apró porszem a teremtett világban, és a lélek pont olyan veszedelmes és ismeretlen táj, mint ez a hegy" - emeli ki Valló Péter.
"Nagyon lecsupaszítva éreztem magam sokáig a próbafolyamatban, mert az ember zavarban van attól, amikor hirtelen semmi másra nem lehet figyelni, csak arra, ami legbelül van. A Wunderlich József által játszott figura és az én karakterem a barátság és a szerelmi hűség mintaképei. Nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, ők is csalódnak ezekben. Ebben a színdarabban ugyanis az élet olyan helyzetekbe dobja a szereplőket, amik miatt már nem tudnak az elveik szerint élni." - meséli Kovács Patrícia.
"Azt gondolom, az ember azért lesz színész, hogy ilyen szerepeket játsszon. Ma azt mondanánk, hogy Friedrich Hofreiter életközépi válságban van. Az osztrák középosztály felső részéhez tartozik, nem veszi el az energiáját a napi megélhetés, elvileg a csúcson van, de ő a B oldalon érzi magát. Nagyon szeretné, ha történne vele valami, ami ebből a válságból kiszakítja. És ez az ember felmegy a hegyre, ahol vagy leesik, vagy rájön arra, mit kell csinálnia. S érkezik egy váratlan szerelem, ami teljesen felborít mindent. Végre az életében kap egy útmutatást, de kiderül, hogy az sem működik. A viszonyok bonyolultak ebben a darabban: itt nem azért csalnak meg valakit, mert nem szeretik. Friedrichet is mély és igaz szövetség köti a feleségéhez. Azonban az erkölcsi rend és az egész meglévő világrend totálisan felbomlóban van. Ezért nagyon aktuális ez az előadás." - teszi hozzá Ötvös András.
szerkesztette: Hatos Niki
fotók: Hatos Niki
nyilatkozat forrás: Magócsi Anikó
Ilyen volt a Viperák
Capri szigetén minden vibrál: a napfény, a tenger, a pletykák. Katy Hays Viperák írása pontosan ebben a káprázatos mediterrán ragyogásban helyez el egy hatalmas árnyékot: a Lingate család múltját. A felszínen luxus, elegancia csillog, de a vakító fehér falak mögött valami sötétség kúszik.
A Virág Judit Galéria téli aukciója idén is igazi művészeti pezsgést hoz, olyan csúcsművek kerülnek kalapács alá, amelyek ritkán tűnnek fel a hazai piacon. Rippl-Rónai, Scheiber, Kmetty, Szőnyi és id. Markó - egyetlen tárlatban, egyetlen alkalommal, mielőtt új gyűjtőkhöz vándorolnának.



