Az Első Emelet két egykori zenésze és dalszövegírója játéknak szánta a Rapülők dalait, de első lemezük váratlan és hatalmas sikert aratott. Az 1992-es Rapülők című album megjelentetését számos kiadó vezetője visszautasította, és ez a döntés egyiküknek kis híján nagyon kellemetlen pillanatokat okozott. A Rapülők című lemez születéséről és az akkori könnyűzenei közegről Geszti Péter mesél február 20-án a budapesti B32 Galéria és Kultúrtérben.
A Rapülők első albuma 1992-ben jelent meg. Az azonos nevű együttest az addigra megszűnt Első Emelet két tagja, Berkes Gábor billentyűs, Szentmihályi Gábor dobos és Geszti Péter dalszövegíró alapította, de egyáltalán nem ez volt a tervük.
"Az Első Emelet megszűnése után is barátságban maradtunk, összejártunk és arra gondoltunk, hogy jó lenne újra együtt csinálni valamit. Akkoriban a Danubius Rádió slágerlistáját vezettem és dj-ztem is – hihetetlen, de még kazettáról!-, ezért képben voltam, hogy mik a zenei trendek. Magyarországon akkoriban egyáltalán nem volt jelen a groove-os alapú, friss könnyűzene, ezért ebbe az irányba mozdultunk. Nem vagyok énekes, de van előadóművészi vénám, így találtam rá a rap műfajára, ami nekem megfelelt. Játéknak indult az egész, és a dalokat oda akartuk adni fiataloknak. El is mentünk néhány művházba, ahol underground tehetségkutatókon kerestünk rappereket, de nem találtuk meg a megfelelő előadót. Közben a dalok sorra születtek, így végül a demokazettán én rappeltem el a dalokat. Így született meg a Rapülők, és a sikerünk titka valószínűleg épp az volt, hogy ez a zenekar nem akart megalakulni. Tét nélküli játék volt a zenével, a jókedv és az inspiráció vitt minket előre" – mondta Geszti Péter, a Rapülők frontembere és dalszövegírója.
"Az Első Emelet megszűnése után is barátságban maradtunk, összejártunk és arra gondoltunk, hogy jó lenne újra együtt csinálni valamit. Akkoriban a Danubius Rádió slágerlistáját vezettem és dj-ztem is – hihetetlen, de még kazettáról!-, ezért képben voltam, hogy mik a zenei trendek. Magyarországon akkoriban egyáltalán nem volt jelen a groove-os alapú, friss könnyűzene, ezért ebbe az irányba mozdultunk. Nem vagyok énekes, de van előadóművészi vénám, így találtam rá a rap műfajára, ami nekem megfelelt. Játéknak indult az egész, és a dalokat oda akartuk adni fiataloknak. El is mentünk néhány művházba, ahol underground tehetségkutatókon kerestünk rappereket, de nem találtuk meg a megfelelő előadót. Közben a dalok sorra születtek, így végül a demokazettán én rappeltem el a dalokat. Így született meg a Rapülők, és a sikerünk titka valószínűleg épp az volt, hogy ez a zenekar nem akart megalakulni. Tét nélküli játék volt a zenével, a jókedv és az inspiráció vitt minket előre" – mondta Geszti Péter, a Rapülők frontembere és dalszövegírója.
Az első olyan visszajelzést, ami előrevetíthette a sikert, a Hungária egykori tagjától, Novai Gábortól kapták, aki abban a stúdióban dolgozott, ahol a Rapülők is. Ő azt mondta: „gyerekek, ha ez nem fog nagyot szólni, akkor semmi!” És igaza lett, bár ezzel akkor szinte senki sem értett egyet, meséli Geszti Péter. "Az első demokazettánkkal Michel (Szentmihályi Gábor) kezdett el házalni a kiadóknál, de mindenhol visszautasították. Az egyik kiadóvezető azt mondta, hogy ha ebből a lemezből akár csak 50 000 példány is elfogy, ő kimegy az Oktogonra és letolja a gatyáját. Végül találtunk egy bátor kiadót, és a Rapülők című bemutatkozó lemezünkből két hét alatt kelt el ennyi, sőt platinalemez lett, mert összesen 220.000 példányt adtak el belőle. Aki nem hitt bennünk, a fejét verte a falba. Igaz, nem tartotta be íz ígéretét és végül nem tolta le a gatyáját az Oktogonon, de azért volt benne becsület, ezért egy láda pezsgőt küldött gratulációképpen Joós Istvánnak, a Magneoton vezetőjének, aki ki merte adni a lemezünket."
A Rapülők első lemezéről, az akkori hip-hop szcénához és a reklámszakmához való viszonyukról, a dalok születéséről, a videóklipek és a lemezborítók tervezéséről további részleteket és történeteket mesél Geszti Péter február 20-án este Budapesten, a B32 Galéria és Kultúrtérben. A közönség kiváló hangzásban hallgathatja végig a teljes albumot Geszti Péterrel, akivel aztán Horváth Gergely, a Klasszik Rádió műsorvezetője beszélget. Az estet a Lemezjátszó Classic programsorozat részeként szervezik meg a Hangfoglaló Program Magyar Könnyűzenei Örökség Megőrzését Támogató Alprogram támogatásával, a Fülesbagoly Alapítvány partnerségében.